mahsa
 
mahsa
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 25547
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



دانستنی های قرآنی/۴۶

·       صنعت زره سازی منسوب به حضرت داود علیه السلام است.

انبیاء/۸۰

·       صنعت کشتی سازی منسوب به حضرت نوح علیه السلام است.

هود/۳۷

·       صنعت سدسازی منسوب به ذوالقرنین است.

کهف/۹۴تا۹۷

·       نخستین کسی که در علم هیأت و نجوم و حساب، سخن گفت، ادریس پیامبر بود.

کشکول شیخ بهایی/ص ۱۹۲


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

نکته های قرآنی/۶۱

همگان تسبیح گوی دلدار

سَبَّحَ لِلّهِ ما فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الاَرضِ وَ هُوَ العَزیزُ الحَکیمُ

آن چه در آسمان ها و آنچه در زمین است، برای خدا تسبیح می کنند و اوست عزیز حکیم.

حشر/۱

بعضی گفته اند مراد از تسبیح موجودات، تسبیح تکوینی است، نه تشریعی، یعنی همه موجودات به زبان حال، نه زبان قال، خدا را تسبیح و تنزیه می کنند...

اما به نظر می رسد مراد قرآن از تسبیح موجودات، تسبیح با زبان باشد، زیرا : اگر آفرینش حکیمانه موجودات نشانه تسبیح باشد، ما این نشانه را می فهمیم، در حالی که خداوند در آیه ای دیگر (اسراء/۴۴) می فرماید: «شما تسبیح موجودات را نمی فهمید»

تفسیر نور/ج۱۱/ص۵۳۳


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

دعای قرآنی/۲۸

رَبَّنَا اِنَّنَا ءَامَنَّا فَاغفِرلَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ:

ای پروردگار ما، ما ایمان آوردیم، پس گناهان ما را بیامرز و ما را از عذاب آتش در امان دار.

آل عمران/۱۶
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

نکته های قرآنی/۶۰

ایلاج شب و روز در یکدیگر:

یُولِجُ اللَّیلَ فِی النَّهارِ وَ یُولِجُ النَّهارَ فِی اللَّیلِ

شب را در روز داخل می کند و روز را در شب وارد می کند.

فاطر/۱۳

ایلاج مصدر یولج به معنای فرو کردن است و ایلاج شب در روز به معنای آن است که با طولانی کردن شب، روز را کوتاه می کند و ایلاج روز در شب آن است که با طولانی کردن روز، شب را کوتاه می کند.

تفسیر المیزان/ج۱۷/ص۳۸


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

قرآن در کلام بزرگان/۱۲

آیت الله جوادی آملی : قرآن، حبل الهی است که انس با آن و تدبّر در آن و ایمان و عمل به آن، انسان را بالا می بردو مقام صالحین ملحق می سازد تا مستقیماً تحت ولایت الله قرار گیرد.

قرآن در قرآن/ص۲۴۱


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

دانستنی های قرآنی/۴۵

تنگی نفس و صعود به آسمان:

فَمَن یُرِدِ الله اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلأِسلامِ  وَ مَن یُرِد اَن یضِلَّهُ یَجعَل صَدرَهُ ضَیِّقاً حَرَجاً کَاَنَّمَا یَصَّعَّدُ فِی السَّمَاء:

هرکس را خدا بخواهد هدایت کند، سینه اش را برای اسلام وسعت می بخشد و آن کس را که بخواهد گمراه سازد، سینه اش را از آن چنان تنگ می کند که گویی می خواهد در آسمان بالا رود...

انعام/۱۲۵

امروز ثابت شده است که هوای اطراف کره زمین در نقاط مجاور سطح زمین، کاملاً فشرده است، زیرا اکسیژن کافی دارد، و هر قدر از سطح زمین دور شویم، هوا رقیق تر می شود، بطوری که مثلاً در ده کیلومتری بالای زمین، تنفس بدون ماسک اکسیژن، برای انسان بسیار مشکل است و حالت تنگی فوق العاده ای به او دست می دهد...

بنابراین رابطه نزدیکی، میان تنگی سینه و صعود به آسمان (که در آیه ۱۲۵ انعام به آن اشاره شده) وجود دارد و این حقیقتی است که در آن روز بر هیچ کس روشن نبود.

رجوع به قرآن و علوم تربیتی/ص۱۰۵


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

سوگنامه کربلا در بیان امام رضا(ع)

قَالَ الرِّضَا(ع): «إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ کَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِیَّةِ یُحَرِّمُونَ فِیهِ الْقِتَالَ فَاسْتُحِلَّتْ فِیهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِکَ

فِیهِ حُرْمَتُنَا وَ سُبِیَ فِیهِ ذَرَارِیُّنَا وَ نِسَاؤُنَا وَ أُضْرِمَتِ النِّیرَانُ فِی مَضَارِبِنَا وَ انْتُهِبَ مَا فِیهَا مِنْ ثَقَلِنَا وَ لَمْ

تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِی أَمْرِنَا إِنَّ یَوْمَ الْحُسَیْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کَرْبٍ

وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا الْکَرْبَ وَ الْبَلَاءَ إِلَى یَوْمِ الِانْقِضَاءِ فَعَلَى مِثْلِ الْحُسَیْنِ فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ فَإِنَّ الْبُکَاءَ یَحُطُّ

الذُّنُوبَ الْعِظَامَ. ثُمَّ قَالَ(ع) کَانَ أَبِی(ع) إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لَا یُرَى ضَاحِکاً وَ کَانَتِ الْکِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ

حَتَّى یَمْضِیَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَیَّامٍ فَإِذَا کَانَ یَوْمُ الْعَاشِرِ کَانَ ذَلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصِیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکَائِهِ وَ یَقُولُ

هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی قُتِلَ فِیهِ الْحُسَیْنُ(ع)»

امام رضا(ع) فرمود: محرم؛ ماهى بود که اهل جاهلیت نبرد را در آن حرام مى‌‏دانستند. اما اینها

خون ما را در آن حلال شمردند و حرمت ما را هتک کردند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و آتش به

خیمه‏هاى ما زدند و وسایل آنها را چپاول کردند و رعایت رسول خدا(ص) را در سفارش به ما نکردند.

روز شهادت حسین(ع) چشم ما را ریش کرد و اشک ما را روان ساخت و عزیز ما را در زمین کربلا

خوار کرد و ما را تا قیامت به گرفتارى و بلا دچار ساخت. اگر کسی خواست گریه کند، بر مانند

حسین باید گریه کند. این گریه، گناهان بزرگ را بریزد. سپس فرمود: شیوه پدرم این بود که وقتی

محرم می‌‌شد خنده نداشت و اندوه بر او غالب بود تا روز دهم. روز دهم؛ روز مصیبت و حزن و

 

گریه‏اش بود و می‌‌فرمود در این روز حسین(ع) کشته شد.

فضیلت گریه بر شهادت امام حسین(ع)

قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ(ع): «أَیُّمَا مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْنَاهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ(ع) حَتَّى تَسِیلَ عَلَى خَدِّهِ بَوَّأَهُ

اللَّهُ تَعَالَى بِهَا فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُهَا أَحْقَاباً»

امام سجاد(ع) مى‏‌‌فرمود: هر مؤمنى که براى شهادت امام حسین(علیه السّلام) آنچنان بگرید تا

قطرات اشک بر گونه‏اش جارى شود، خداوند او را در غرفه‏‌‌هاى بهشتى جاى مى‏‌دهد تا براى

 

مدّتهاى طولانى در آن سکونت کند.

چشمی که در قیامت گریان نخواهد بود

قَالَ النَّبِیُّ(ص): «یَا فَاطِمَةُ کُلُّ عَیْنٍ بَاکِیَةٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا عَیْنٌ بَکَتْ عَلَى مُصَابِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّهَا

ضاحِکَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعِیمِ الْجَنَّة»

رسول خدا(ص) فرمود: فاطمه جان! روز قیامت هر چشمى گریان است؛ مگر چشمى که در مصیبت

و عزاى حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده

مى‌‌شود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

 

اول ربیع الاول :


-هجرت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم - نخستین سال هجرت


-لیلة المبیت و نزول آیه (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ، وَ اللّهُ رَئوُفٌ بِالْعِباد) در

شأن امام على بن ابیطالب علیه السلام- سال اوّل هجرى قمرى.


-آغاز قیام توابین در کوفه به رهبری سلیمان بن صرد خزاعی 65 قمری.


- شهادت امام حسن عسکری علیه السلام به روایت شیخ طوسی و کفعمی 260 قمری.


-سریه عبیدة بن حارث - سال دوّم هجرى قمرى


-نامه معاویه به امام على بن ابى طالب علیه السلام- سال 36 هجرى قمرى


-كشته شدن مسوّر بن مخرمه در خانه خدا - سال 64 هجرى قمرى

 


-ماموریت موفق عباسى براى نبرد با صاحب الزّنج - سال 258 هجرى قمرى

دوم ربیع الاول:

 


-وفات عالم جلیل القدر سید محمد باقر شفتی 1260 هجری قمری.

سوم ربیع الاول:


-وفات محمد بن احمد بن موسى مبرقع در قم - سال315 هجرى قمرى


-یورش حصین بن نمیر به مکه به دستور یزید و آتش زدن کعبه 64 قمری.

 


-رحلت آیت الله آقا محمد کبیر مدفون در قبرستان شیخان قم 1288 قمری .

چهارم ربیع الاول:


-وفات محدث بزرگ شیخ یوسف بحرانی صاحب اثر گرانسنگ الحدائق الناضره 1186 قمری.


-خروج حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از غار ثور به سمت مدینه سال اول قمری.

پنجم ربیع الاول:

-وفات حضرت سكینه بنت الحسین علیه السلام - سال 117 هجرى قمرى


-زیارت قبر مطهر پیامبر اعظم توسط حضرت فاطمه سلام الله علیها.

 


-وفات حاج شیخ مهدی واعظ خراسانی 1370 قمری.

ششم ربیع الاول:

 


-ولادت جلال الدین محمد رومی بلخی مشهور به مولوی 640 قمری.

هفتم ربیع الاول:

 


-شهادت مظلومانه حضرت محسن فرزند امیرالمومنین علی علیهما السلام 11 قمری.

هشتم ربیع الاول:


-شهادت امام حسن عسكرى علیه السلام - سال 260 هجرى قمرى.


-وفات عالم جلیل القدر شیخ حسین بن عبدالصمد عاملی پدر شیخ بهایی 984 قمری.

 


نهم ربیع الاول:


-آغاز امامت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه 260 قمری.


-هلاكت هشام بن عبدالملك - سال 125هجرى قمرى.


-آغاز بنای مسجد گوهرشاد به فرمان گوهرشاد بیگم (همسر سلطان شاهرخ میرزا و جانشین امیر

 

تیمور گورکانی) 812 قمری.

دهم ربیع الاول:


-رحلت عبدالمطّلب، جدّ بزرگوار پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم - سال هشتم عام الفیل

-ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با خدیجه كبرى سلام الله علیها- سال 25 عام

الفیل.

 


-درگذشت مالک بن انس پیشوای مذهب مالکی 179 قمری.

یازدهم ربیع الاول:

 


-وفات آیت الله سید حسن صدر 1354 قمری.

دوازدهم ربیع الاول:


-میلاد مسعود پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به روایت اهل سنت


-آغاز هفته وحدت .


-ورود رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به مدینه سال اول هجری.

-ولادت عالم جلیل سید علی مولف ریاض المسائل 1161 قمری.

-قیام مختار در كوفه - سال 66 هجرى قمرى

 


-درگذشت احمدبن حنبل پیشواى حنبلیان - سال 241 هجرى قمرى

سیزدهم ربیع الاول:

 


-وفات آیت الله بهاءالدینی 1418 قمری.

چهاردهم ربیع الاول:


-هلاكت هادى عباسى.


-هلاکت یزیدبن معاویه 64 قمری.


-رحلت حاج آقا حسین طباطبایی قمی رهبر قیام علیه کشف حجاب رضاخانی در مشهد 1366

قمری.


-خلافت هارون الرّشید - سال 170 هجرى قمرى.

 


-وفات آیت الله کوهستانی مازندرانی 1391 قمری.

پانزدهم ربیع الاول:


-سریه حمزة بن عبدالمطلب علیهما السلام- سال دوّم هجرى


-هلاكت یزید بن معاویه - سال 64 هجرى قمرى


-خلافت معاویه دوّم اموى - سال 64 هجرى قمرى


-وفات ابو محمد سلیمان بن مهران کوفی مشهور به أعمش كوفى - سال 148 هجرى قمرى

 


-وفات احمد بن مقتدر ، معروف به الرّاضى باللّه ( بیستمین خلیفه عباسى) سال 329 قمرى

شانزدهم ربیع الاول:


-وفات آیت الله سید حسین قمی 1366 قمری .


-وفات آیت الله فاضل تونی بشروی مولف وافیه 1071 قمری.


-وفات آیت الله حاج میرزا احمد مدرس یزدی 1391 قمری.

 


-وفات آیت الله سید روح الله خاتمی نماینده امام و امام جمعه یزد 1409 قمری.

هفدهم ربیع الاول:


-میلاد مسعود پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم - اوّل عام الفیل

 


-زادروز فرخنده امام جعفر صادق علیه السلام - سال 83 هجرى قمرى

هجدهم ربیع الاول:


-وفات میرزا تقی‌خان فراهانی مشهور به امیر کبیر ابرمرد تاریخ ایران - صادر کننده فرمان قتل

سیدعلی محمد باب و موسس مدرسه دارُالفُنون 1268 قمری .

 


-وفات آیت الله سید محمد طباطبایی عاملی صاحب مدارک الاحکام 1009 قمری.

نوزدهم ربیع الاول:

 


-وفات آیت الله ذبیح الله محلاتی صاحب ریاحین الشریعه

بیستم ربیع الاول:


-حكومت ولید بن یزید اموى - سال 125 قمرى

 


-خلافت متّقى عباسى - سال 329 هجرى قمرى.

بیست و یکم ربیع الاول:

 


-وفات آیت الله ملامحمدباقر واعظ تهرانی صاحب خصائص فاطمیه 1313 قمری.

بیست و دوم ربیع الاول :


-غزوه بنى نضیر - سال چهارم هجرى‏قمرى


-بیرون راندن یهودیان از مدینه و بخشیدن فدک به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها توسط

 

پیامبر اعظم

بیست و سوم ربیع الاول :


-تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم 210 قمری .

 


-وفات آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی 1410 قمری.

بیست و چهارم ربیع الاول :


-وفات هنرمند خوشنویس علی بن هلال بغدادی مشهور به ابن بواب کاتب نفیس ترین قرآن موجود

 

در کتابخانه چستربیتی ایرلند 413 قمری.

بیست و پنجم ربیع الاول :


-غزوه دومة الجندل - سال پنجم هجرى قمرى


-صلح امام حسن مجتبى علیه السلام- سال 41 هجرى قمرى


-وفات عالم بزرگ سید مرتضی علم الهدی 436 قمری.

 


-شهادت سعیدبن جبیر به دست حجاج

بیست و ششم ربیع الاول :

 


-صلح امام حسن علیه السلام با معاویه 41 قمری.

بیست و هفتم ربیع الاول :

 


-وفات آیت الله سید محسن حکیم 1390 قمری.

بیست و هشتم ربیع الاول :

 


-انقراض سلسله ساسانی 31 قمری .

بیست و نهم ربیع الاول :


-حرکت امیرالمومنین علی علیه السلام برای جنگ جمل 36 هجری.


-تاسیس دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه در قاهره 1366 قمری.

-وفات آیت الله حاج حسین شاهرودی 1410 قمری.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

مفاتیح‌الجنان شیخ قمی، روایتی از معلی بن خنیس را درباره نوروز ذكر كرده است كه اعمال این روز و

دعای مربوط به آن را همراه دارد. در بحارالانوار مجلسی روایات معلی بن خنیس را به تفصیل آورده

است. در آن روایات به فضیلت و برتری این روز نسبت به سایر ایام بسیار پرداخته است و یكی از روایات

مفصل معلی بن خنیس، نوروز را این گونه تجلیل كرده است: نوروز روزی است كه كشتی نوح بر كوه

جودی قرار گرفت، روزی است كه جبرئیل بر نبی (ع) نازل شد، روزی است كه رسول اكرم (ص) علی

(ع) را بر دوش كشید تا بت‌های قریش را از بالای كعبه رمی كند، روزی است كه نبی (ع) به وادی جن

رفت و از ایشان بیعت گرفت، روزی است كه برای علی (ع) ازمردم بیعت گرفت (غدیرخم)، روزی است

كه قائم آل محمد (عج) ظهور خواهد كرد و روزی است كه امام عصر (عج) بر دجال پیروز خواهد شد.

«چون نوروز شود، غسل كن و پاكیزه‌ترین جامه‌های خود را بپوش و به بهترین بوی‌های خوش خود را

معطر گردان. پس چون از نمازهای پیشین و پسین و نافله‌های آن فارغ شدی، چهار ركعت نماز بگذار

یعنی هر دو ركعت به یك سلام و در ركعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر (اناانزلناه) و در ركعت دوم

بعد از حمد10 مرتبه سوره قل یا ایهاالكافرون و در ركعت سوم بعد از حمد، 10مرتبه قل اعوذ برب الناس و

قل اعوذ برب الفلق را بخوان و بعد از نماز به سجده شكر برو و این دعا را بخوان « اللهم صل علی ... و

بسیار بگو یا ذالجلال والاكرام.»

همان‌طور كه مشاهده می‌شود، این روز نیز چون اعیاد اسلامی با غسل كردن، پوشیدن جامه نو و

معطر گردیدن به بوی‌های خوش و روزه داشتن آغاز می‌شود، ضمن آنكه نمازی مشابه نمازهای سایر اعیاد اسلامی دارد.

 

نماز عید نوروز

نماز عید نوروز مشتمل است بر قرائت سوره حمد و سوره‌های قدر، كافرون، توحید، فلق و ناس و بسیار

شبیه به نمازی است كه ضمن آداب و اعمال روز جمعه و همین طور اعمال روز عید غدیر خم وارد شده

است.

از آنجا كه قرائت سوره قدر در نماز عید نوروز توصیه شده است می‌توان دریافت كه عید نوروز نیز چون

دیگر اعیاد اسلامی با نزول بركات و آیات الهی همراه بوده است. تأكید بر قرائت سوره‌های كافرون،

توحید، معوذتین نیز می‌تواند اشاره به درخواست دفع انواع شرور و بدی‌ها داشته باشد.

دعای عید نوروز

دعای مخصوص عید نوروز با درود و صلوات بر رسول اكرم (ص) و آل او و اوصیا و همه انبیا و رسولان آغاز

می‌شود. آنگاه با فرستادن درود بر ارواح و اجساد ایشان ادامه می‌یابد.

در این دعا آمده است: «هذا الذی فضله و كرمته و شرفته و عظمته خطره» این فراز با اندكی جابجایی

در كلمات در دعای مخصوص ماه رمضان، ماه نزول قرآن نیز آمده است.

فراز پایانی دعای مخصوص عید نوروز «اللهم ... ما فقدت من شی فلا

تفقدنی عونك علیه حتی لا اتكلف مالا احتاج الیه یا ذالجلال و الاكرام» از آن جهت كه در آن سخن از گم

شدن و گمشده‌ها به میان می‌آید بیش از اندازه قابل توجه است، زیرا عید نوروز همان روزی است كه

حضرت سلیمان (ع) انگشتری خویش را پس از مدتی پیدا كرده است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

 

زمانى كه حضرت زهراى مرضیه سلام الله علیها در بستر بیمارى بودند، زنان مدینه به ملاقات ایشان

آمدند و از احوال حضرت جویا شدند اما حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ احوالپرسى آنان شروع به

امر به معروف و نهى از منكر نمودند كه این اقدام حضرت درسى شد براى تمام مردم تا به ایشان تأسى

ورزند.


حضرت زهرا سلام الله علیها در سخنان خویش خطاب به زنان مدینه فرمودند: مردان شما خلافت را به

كجا سوق دادند؟ پیچاندند جریانى را كه جبرئیل آورده بود و بیرون آوردند از دستش آن كه خبیر بود.


حضرت زهرا سلام الله علیها در این جملات خود از امامت و ائمه علیهم السلام تعبیر به رواسى رسالت

و قواعد نبوت نمودند و تأكید نمودند بر این كه مردان شما نبوت و رسالت را پیچاندند؛ یعنى آن را از

مسیر اصلى خویش خارج ساختند.


حضرت زهرا سلام الله علیها در شرایطى این امر به معروف را انجام دادند كه مى دانستند در حال حاضر

اثرى نخواهد داشت و در ضمن نیز به قیمت جان شان تمام خواهد شد؛ اما با این وجود آن را انجام

دادند و این به خاطر آن بود كه حضرت مى خواستند عملاً یك مسأله ى شرعى را بیان سازند به طورى

كه برخى از مراجع تقلید نیز بر همین اساس فتوا داده اند.


گاهى امر به معروف و نهى از منكر در شرایطى خاص واجب مى شود و آن نیز هنگامى است كه اصل

دین در حال از بین رفتن است، لذا دیگر براى انجام آن شرایطى وجود ندارد و حضرت زهرا سلام الله

علیها نیز با علم به تمامى این مسائل چنین عملى را انجام دادند.


پنهان بودن قبر حضرت زهرا سلام الله علیها نیز از استثنائاتى است كه خداى متعال قرار داده است، زیرا

 قبر امیرالمؤمنین علیه السلام نیز تا بیش از صد سال مخفى بود اما سرانجام آشكار شد ولى خداى

متعال اراده كرده است تا قبر حضرت زهرا سلام الله علیها همچنان مخفى بماند.


باید به حضرت زهرا سلام الله علیها تأسى نموده و هرآنچه را كه از آن حضرت مى شنویم و یا مى

بینیم، به آن عمل كنیم و در مقام بیان احكام الهى نیز خسته نشویم زیرا این اقدام حضرت سلام الله

علیها درسى براى تمام تاریخ بود.


آنچه از زبان حضرت زهرا سلام الله علیها صادر گردیده و آنچه شخصاً عمل نموده و یا تقریر فرموده اند در

حجیت مانند قرآن بوده و اطاعت از آن واجب است.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط mahsa

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد